Sprawdź ranking najmniej awaryjnych samochodów ADAC 2010

W najnowszym rankingu najbardziej niezawodnych samochodów przygotowanym przez ADAC tradycyjnie na pierwszych miejscach auta niemieckie. Wysoko znalazły się także Toyota, Fiat i Peugeot.

fot. redakcja.regiomoto

Największy automobilklub w Europie – ADAC – przygotował kolejną edycję rankingu awaryjności samochodów. Dominują w nim marki niemieckie, zwłaszcza te z wyższej półki – Audi, BMW i Mercedes.

W kategorii samochodów małych na wysokich miejscach znalazły się jednak samochody spoza Niemiec – Toyota Aygo, produkowany w Polsce Fiat 500 i Peugeot 107. Z drugiej strony Toyota Corolla – przez kilka dekad symbol niezawodności - wypadła fatalnie.

Oto najnowszy ranking awaryjności samochodów ADAC 2010 z podziałem na poszczególne klasy:

Najmniejsze samochody

1. Toyota Aygo
2. Fiat 500
3. Peugeot 107
4. Fiat Panda
5. Renault Twingo
6. Citroen C1
7. Hyundai i10
8. VW Fox
9. Citroen C2
10. Ford Ka
11. Kia Picanto
12. Smart Fortwo
13. Chevrolet Matiz

Samochody małe

1. Mini
2. Peugeot 207
3. Mitsubishi Colt
4. Opel Meriva
5. Nissan Note
6. Skoda Roomster
7. Dacia Sandero
8. Ford Fusion
9. Mazda 2
10. VW Polo
11. Opel Corsa
12. Renault Clio
13. Ford Fiesta
14. Citroen C3
15. Nissan Micra
16. Skoda Fabia
17. Toyota Yaris
18. Suzuki Swift
19. Renault Modus
20. Honda Jazz
21. Fiat Punto
22. Seat Ibiza/Cordoba
23. Hyundai Getz

Samochody kompaktowe – niższa klasa średnia

1. BMW Serii 1
2. Audi A3
3. Peugeot 308
4. Mercedes Klasy B
5. Mercedes Klasy A
6. Toyota Auris
7. VW Golf/Bora
8. Seat Leon/Toledo
9. VW Eos
10. VW Caddy
11. Renault Scenic
12. VW Touran
13. Mazda 3
14. Toyota Verso
15. Renault Megane
16. Opel Astra
17. Mazda 5
18. Ford C-Max
19. Ford Focus
20. Citroen Berlingo
21. Kia Cee’d
22. Honda Civic
23. Hyundai i30
24. Dacia Logan
25. Opel Zafira
26. Toyota Corolla
27. Citroen C4
28. Peugeot 307
29. Renault Kangoo

Samochody klasy średniej

1. BMW X3
2. Mercedes Klasy C
3. BMW Serii 3
4. Mercedes SLK
5. Audi A4
6. Nissan Qashqai
7. VW Tiguan
8. Mercedes CLK
9. Skoda Octavia
10. Ford Kuga
11. VW Passat
12 Toyota RAV4
13. Toyota Avensis
14. Hyundai Tucson
15. Mazda 6
16. VW Sharan
17. Volvo S40/V50
18. Renault Laguna
19. Peugeot 407
20. Ford Mondeo
21. Ford S-Max
22. Opel Vectra

Samochody klasy wyższej średniej

1. Audi A5
2. BMW Serii 5
3. Audi A6
4. Mercedes Klasy E
5. Volvo S60/S70/S80/V70
6. Mercedes M-Klasse
7. BMW X5
8. VW Touareg

Minibusy i lżejsze samochody użytkowe

1. VW Transporter T5
2. Mercedes Vito/Viano
3. Fiat Ducato

Rankingi awaryjności ADAC powstają na podstawie wezwań pomocy drogowej ADAC przez kierowców, których samochody zepsuły się na trasie. W 2010 r. było ponad 4,25 mln takich zgłoszeń. Ranking ADAC powstał na podstawie 500 tys. z nich.

W rankingu ujęte są samochody w wieku od jednego do sześciu lat, które były produkowane w gruntownie niezmienionej formie przez okres co najmniej trzech lat, a liczba rejestracji to przynajmniej 10 tys. egzemplarzy rocznie.
Źródło: ADAC Pannenstatistik

Autor: redakcja.regiomoto
Podziel się:
Wersja do drukuWersja do druku
5komentarzy
Dodaj nowy komentarz

Komentarze (5)

Komentarz został usunięty.
Komentarz został usunięty.
Komentarz został usunięty.
Komentarz został usunięty.
Komentarz został usunięty.
TO RANKING AWARYJNOŚCI,A NIE NIEZAWODNOŚCI !!
TO RANKING AWARYJNOŚCI,A NIE NIEZAWODNOŚCI !!, 10.05.2012, 12:03
Your parking brake is simalir to your regular brake, except a parking brake only operates the two rear tires and has a different method of activation. It looks as if your car comes stock with rear drum brakes which means when you pull your parking brake it actually uses the very same brake pad that is activated when you press your brake pedal to stop your car in traffic. If you had your parking brake set and drove for 30 minutes chances are they may be worn down. Just to be safe I would have someone look at your rear brakes to ensure they aren't too worn down. In the case where they are worn down, your front brakes will soon follow by wearing down faster due to the rear brakes not pulling their weight. If your rear brakes are worn down it makes emergency stopping dangerous. By emergency stopping I mean in a case where you would have to lock up your brakes to avoid an accident. You will have less control of your vehicle if your rear brakes aren't working properly. So for safety I would say get them checked out.Hope this helps
Fabricio, 26.06.2012, 05:11
h5q7KC dbgiudwwrmkd
lwmvoj, 27.06.2012, 02:54
nZJXgn , [url=http://balhsnoibsnd.com/]balhsnoibsnd[/url], [link=http://shpbnnagrtqs.com/]shpbnnagrtqs[/link], http://udyvniozhgyb.com/
btajyjlcqtg, 27.06.2012, 07:58
vyZiB0 lxbhxtdenohy
mzoqazpnr, 27.06.2012, 19:36