Najlepsze samochody używane za mniej niż 20 tys. zł - porównanie i zdjęcia

Polscy kierowcy najchętniej kupują Volkswageny i Ople. Z opinii mechaników i raportów niezawodności wynika, że równie dobry wybór to marki japońskie. Ale czy niezawodne auto można kupić za mniej niż 20 tys. zł?
Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
Fiat Seicento. Mały, zwinny i tani w utrzymaniu samochód.

fot. Bartosz Gubernat

  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Bartosz Gubernat
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych
  • Najlepsze auta używane za mniej niż 20 tysięcy złotych

Instytuty i firmy analityczne z całej Europy co roku przygotowują opracowania obrazujące poziom niezawodności popularnych modeli samochodów używanych. Chociaż metodologia badania w każdym przypadku jest inna, klasyfikacja powstaje głównie na podstawie liczby usterek zanotowanych w trakcie eksploatacji.

Niemiecko-japońskie podium

Niemiecki TUV bazuje na informacjach notowanych podczas przeglądów. Ostatnia analiza powstała w oparciu o dane zebrane między czerwcem 2010 a lipcem 2011 roku. Niemcy wzięli pod lupę 8 milionów aut. Na podstawie liczby wykrytych poważnych usterek sporządzono kilka zestawień. Grupę samochodów sześcio- i siedmioletnich wygrało Porsche 911, które wykazało się najniższym poziomem usterek. Badano auta z różnymi przebiegami, ale średnia wyniosła 64 000 km. Pozostałe miejsca na podium przypadły Toyocie Corolli Verso oraz Hondzie Jazz i Toyocie RAV4, które podzieliły się trzecią lokatą. Średni przebieg tych samochodów wyniósł podczas badania 80 000 km.

REKLAMA
Części regiomoto.pl - akcesoria i części samochodowe, sklep internetowy

Niemiecko-japońskie podium rankingu ukształtowało się także w grupie starszych – nawet jedenastoletnich pojazdów. Tu także najmniej usterkowe okazało się Porsche 911, które wyprzedziło Toyotę Yaris, Hondę Jazz i Toyotę RAV4.

Nieco inne kryteria badania przyjęła niemiecka DEKRA. Tutaj samochody zostały zbadane nie tylko pod kątem liczby i typu usterek, ale także zużycia części i podzespołów. Największy nacisk specjaliści położyli na stan układu hamulcowego i zawieszenia, których elementy wymienia się najczęściej.

Badanie przeprowadzono w trzech grupach samochodów, stworzonych na podstawie przebiegów: do 50 000 km, między 50 001 – 100 000 km i 100 001 – 150 000 km. Najlepiej w rankingu wypadły Opel Astra i Audi A4. Audi zwyciężyło w kategorii „najlepszy wynik we wszystkich klasach". Drugie miejsce w tej grupie zajął Mercedes klasy C, a trzecie Audi A6. Opracowanie powstało na podstawie dwuletniej analizy wyników badań okresowych aż 15 milionów aut.

Francuski krok do przodu

Mechanik samochody Stanisław Płonka przekonuje, że czasy, kiedy auta japońskie i francuskie uchodziły za awaryjne i drogie w eksploatacji dawno minęły.

- Francuzi poprawili jakość wykonania samochodów, w tej chwili Citroen C4 albo Peugeot 307 wcale nie są gorsze od Volkswagena Golfa VI. Maksymalnie dopracowane są auta z Azji. Dowód to siedmioletnia gwarancja na Kię oraz pięcioletnia na Hyundaia – mówi mechanik.

Jak opinie mechaników i wyniki analiz przekładają się rynek wtórny? Zdaniem Marka Raka, kierownika giełdy samochodowej w Rzeszowie, czołówka zestawienia TUV i DEKRA nie do końca pokrywa się ze sprzedażą używanych samochodów w Polsce.

- Bo ciągle najpopularniejsze są Volkswageny i Audi. Ze względu na przystępną cenę dobrze sprzedają się także Renault i Ople. Mimo rozsądnych cen i bezsprzecznie wysokiej jakości samochody japońskie i koreańskie są ciągle mniej popularne – ocenia Marek Rak.

Potwierdza to także analiza rynku przygotowana przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR. Wynika z niej, że przez pierwsze pół roku Polacy sprowadzili do kraju aż 48 192 używane Volkswageny. Drugi w zestawieniu jest Opel z wynikiem 34 534 sztuk pojazdów. Trzecie zajmuje Renault – 28 941, a czwarte Ford - 27 038. Audi zajmuje dopiero piąta lokatę (24 599), a spośród marek japońskich najwyżej, na dziewiątym miejscu uplasowała się Toyota. Jej wynik jest jednak kiepski i wynosi tylko 12 191 sprowadzonych samochodów.

Najciekawsze modele samochodów używanych w cenie do 20 000 zł

Fiat Seicento

Ok. 4-5 tys. zł wystarczy na nieźle utrzymanego Fiata Seicento. Samochód niezbyt komfortowy, ale ze względu na niskie koszty utrzymania znakomity do jazdy po mieście. Do wyboru silniki 900 ccm i 1,1 l. Słabe punkty to termostat, silnik wentylatora, gumowe elementy tylnego zawieszenia i łożyska kół. Na błotnikach, w rejonie nadkoli oraz wokół zamka tylnej klapy i bocznych kierunkowskazów często pojawia się korozja. Naprawy są jednak stosunkowo tanie.

Zobacz ogłoszenia sprzedaży Fiatów Seicento

Ford Escort

3-5 tys. zł to kwota pozwalająca kupić ładnego Forda Escorta VII generacji, produkowanego w latach 1996-2000. Samochód niedoceniany na polskim rynku głównie ze względu na awaryjne silniki Diesla i korodującą karoserię i podwozie. Z korozją można sobie jednak poradzić, regularnie konserwując samochód, a alternatywą dla diesli są niezłe silniki benzynowe. Występują w wersjach 1,3, 1,4, 1,6, 1,8 i 2,0, o mocy od 60 do 227 KM. W Polsce najwięcej jest wersji 1,3, 1,4 i 1,6. Słabe punkty Escorta to szybko zużywające się elementy przedniego zawieszenia.

Ford Escort - ogłoszenia sprzedaży używanych samochodów

Opel Corsa B

Mając 5-7 tys. zł można poszukać na rynku Opla Corsy B, czyli wersji produkowanej w latach 1993-2000. Auto występuje z silnikami benzynowymi o pojemności 1,2, 1,4, i 1,6 l, oraz dieslami 1,5 i 1,7. Najciekawsze jednostki to benzynowe 1,2 i 1,4 występujące w wersjach ośmio- i szesnastozaworowych. Ze względu na niską kulturę pracy i kiepskie osiągi słabe recenzje zbiera trzycylindrowy silnik 1,0. Wady Corsy to przede wszystkim kiepska blacha, nieodporna na korozję.

Szukasz używanego Opla Corsy? Sprawdź ogłoszenia

Seat Ibiza II

6-10 tys. zł. Seat Ibiza II generacji w wersji poliftingowej, produkowanej w latach 1999-2002. Kierowcy najczęściej porównują go do Volkswagena Polo. Ibizę wyróżnia jednak ciekawsza stylistyka. W gamie silników najpopularniejsze propozycje to benzynowy, 75-konny 1,4 i niezmordowany 1,9 TDI o mocy 90 KM. Słabsza, 68-konna jednostka SDI to odpowiednik poprzedniego silnika, ale bez turbodoładowania. Samochód jest dobrze zabezpieczony przed korozją. Zawieszenie chociaż stosunkowo twarde, uchodzi za trwałe. Słabe strony to wycierające się osłony klamek, pękająca linka sprzęgła i awaryjny centralny zamek.

SEAT Ibiza II - oferty sprzedaży używanych samochodów

Honda Civic VI

8-10 tys. zł wystarczy na Hondę Civic VI generacji. Auto produkowane w latach 1995-2001, to bezsprzecznie jeden z najlepszych samochodów w swojej klasie. Występował w trzech wersjach nadwozia: trzydrzwiowy hatchback i czterodrzwiowy sedan były produkowane w Japonii. Pięciodrzwiowy liftback to wersja brytyjska. Podstawową jednostką napędową było benzynowe 1,4 w wersjach 75 i 90-konnej. Występowały tu także silniki 1,5, 1,6 i 1,8. Właściwie eksploatowana Honda Civic jest praktycznie bezawaryjna, drobne usterki mogą wiązać się ze zużyciem termostatu, czy zabrudzeniem silnika krokowego, co skutkuje falowaniem obrotów. Auto lubi też korodować, szczególnie w okolicy tylnych nadkoli, na błotnikach.

Honda Civic - zobacz ogłoszenia sprzedaży

Peugeot 206

8-10 tys. zł trzeba przygotować na Peugeota 206. Mały Francuz to jeden z najpopularniejszych samochodów w swoim segmencie. Był produkowany w latach 1998-2008. Najlepsze wersje silnikowe to benzynowe 1,1 i 1,4, cenione za niezawodność i niskie zużycie paliwa. Auto występuje także z jednostkami 1,6 i 2,0. Są bardziej dynamiczne, ale jednocześnie zużywają znacznie więcej paliwa. Diesle to 1,4, 1,6 i 2,0 HDI korzystające z systemu Common Rail oraz 1,9 D wyposażony w klasyczną pompę wtryskową. Ten ostatni jest najprostszy w obsłudze i najmniej awaryjny, ale bardzo głośny. 206 jest odporny na korozję.

Peugeot 206 - oferta sprzedaży samochodów używanych

Toyota Corolla VII

9-10 tys. zł. Szukając dobrego auta używanego warto poświęcić nieco więcej czasu i rozejrzeć się za Toyotą Corollą VIII generacji. Prosta budowa silników i zawieszenia czynią to auto niekłopotliwym w codziennej eksploatacji. Nadwozie dobrze zabezpieczone przed korozją, jeśli nie było uszkodzone, nie powinno rdzewieć. Dostępne silniki to benzynowe 1,3 (86 KM), 1,4 (97 KM), 1,6 (110 KM) oraz dwulitrowe diesle D4-D: wolnossący i turbodoładowany. Znakomita propozycja to przede wszystkim 1,4 i 1,6 VVT-i wykorzystujące technologię zmiennych faz rozrządu. Znalezienie takiego auta nie jest łatwe, ale warto być cierpliwym.

Szukasz używanej Toyoty Corolli? Sprawdź ogłoszenia w naszym serwisie

Ford Focus I

10-12 tys. zł. Ford Focus I generacji. Następca Escorta. Można go kupić już za ok. 8 tys. zł, ale przyzwoity egzemplarz nadający się do jazdy bez większych remontów to minimum 10 tys. zł. Słabe punkty Focusa to w zasadzie tylko korozja, pojawiająca się praktycznie na całym nadwoziu. Poza tym samochód jest niezawodny. Na pochwałę zasługuje przede wszystkim ponadczasowa stylistyka i świetne, wielowahaczowe zawieszenie. Najlepsze silniki to benzynowe 1,6 (101 KM) i 1,8 (115 KM). Ze względu na spore zużycie paliwa kierowcy rzadziej wybierają 130-konną wersję 2,0. Diesle 1,8 TD, TDDi i TDCi nie zbierają najlepszych opinii. Szczególnie ten ostatni, który jest bardzo czuły na kiepskiej jakości paliwo.

Ford Focus - ogłoszenia sprzedaży

Opel Astra II

10-12 tys. zł. Kierowcy mówią, że to jeden z najprostszych samochodów na rynku. Opel Astra II generacji rzeczywiście nie powala osiągami i stylistyką, ale trudno uznać to za wadę. Auta z silnikami benzynowymi 1,4 i 1,6, oraz 1,7-litrowym dieslem Isuzu rzadko się psują, są stosunkowo pojemne i można je kupić za przyzwoite pieniądze. Co istotne, przy regularnej wymianie i kontroli stanu oleju w silnikach wysokoprężnych łańcuch rozrządu jest tu bezobsługowy. Astra II nie boryka się z problemem korozji.

Opel Astra - oferty sprzedaży samochodów z całej Polski

Audi A4 B5

12-15 tys. zł. Audi A4 I generacji – jeden z liderów w swojej klasie. Samochód świetnie wykonany, perfekcyjnie zabezpieczony przed korozją i bezawaryjny. Najpopularniejsze na polskim rynku są wersje benzynowe 1,6 i 1,8 oraz diesle 1,9 TDI i 2,5 TDI. Naszym zdaniem najlepsza propozycja to 1,9 TDI, występujący tu w wersji 110-konnej z pompą wtryskową. A4 oferuje we wnętrzu sporo miejsca, jest dobrze wyciszone, dobrej jakości materiały wykończeniowe znakomicie znoszą próbę czasu. Dysponując taka kwotą można rozejrzeć się za autem z silnikiem benzynowym z lat 1998-2001, lub dieslem z 1998-1999 roku.

Audi A4 - ogłoszenia sprzedaży w Regiomoto.pl

Honda Accord VI

12-16 tys. zł. Ciekawa propozycja w takim przedziale to Honda Accord VI generacji. Samochód można kupić z silnikami benzynowymi 1,6, 1,8 i 2,0 oraz dwulitrowym dieslem. Ten ostatni został zbudowany we współpracy z Roverem, nie zbiera najlepszych opinii. Znacznie ciekawsza propozycja to 136-konne 1,8 i 150-konne 2,0. Obie jednostki są bardzo dynamiczne, zużywają przy tym umiarkowane ilości paliwa. Podobnie jak Civica, Accorda również trapi korozja tylnych błotników, dlatego zaleca się wykonanie konserwacji podwozia i profili zamkniętych. Poza tym samochód rzadko się psuje.

Honda Accord - sprawdź oferty sprzedaży w naszym serwisie

Skoda Octavia I

14-18 tys. zł. Skoda Octavia I generacji. Auto w wersjach liftback i kombi ma potężny bagażnik. Silniki to sprawdzone jednostki benzynowe to 1,6, 1,8 i 2,0, oraz diesel 1,9 TDI. Mimo upływu lat, dość proste nadwozie prezentuje się całkiem nieźle. Octavia raczej nie koroduje i podobnie jak inne auta z grupy VW rzadko ulega poważnym awariom. Ale nie jest pozbawiona wad. Słabe punkty to przede wszystkim przepływomierze i pompy paliwowe. Dość częste są także awarie czujników, m.in. ABS-u.

Skoda Octavia - ogłoszenia sprzedaży w Regiomoto.pl

Seat Leon I

14-20 tys. zł. Jeśli masz tyle pieniędzy, z powodzeniem znajdziesz zadbanego Seata Leona I generacji. Auto z grupy Volkswagena na polskim rynku występuje przede wszystkim z silnikami benzynowymi 1,4 i 1,6, oraz wysokoprężnym 1,9 TDI. Niestety jest bardzo popularne zarówno wśród kierowców, jak i złodziei. Leon oferuje spory bagażnik, niezłe wykonanie i ładną linię nadwozia. Nie powinien rdzewieć.

SEAT Leon - oferta sprzedaży samochodów używanych

Volkswagen Passat B5

16-20 tys. zł. Jeśli poprzednie auta są za małe, rozejrzyj się za Volkswagenem Passatem B5. Auto w wersji po liftingu z 2001 roku można kupić już za ok. 16 tys. zł. Najtańsze są egzemplarze z silnikami benzynowymi – 1,6, 1,8 i 2,0. Na diesla 1,9 TDI trzeba przygotować ok. 20 tys. zł. W tej wersji najczęściej występuje on w wersji 130-konnej, chociaż popularne są także silniki 101-konne. Passat B5 uchodzi za znacznie bardziej solidnego od swojego następcy. W wersji kombi oferuje spory bagażnik. Silniki benzynowe dobrze tolerują instalacje gazowe.

Volkswagen Passat - ogłoszenia sprzedaży w Regiomoto.pl

Bartosz Gubernat
fot. Bartosz Gubernat 

Autor: Bartosz Gubernat
8komentarzy
Dodaj nowy komentarz

Komentarze (8)

Hyundai USA daje 10 lat gwarancj lub 100 tys mil i to od okolo 6 lat
Europa to zacofany 3 swiat motoryzacyjny
PiterArnett, 07.10.2012, 19:35
Z pewnością w Usa z tymi wszystkimi biuickami dodgami oldsmobilami pontiacami chevy
i innym złomem jest czym się pochwalić że Koreańczyk daje 10lat
o zacofaniu świadzą klamoty produkowane w danym kraju
scott, 09.10.2012, 11:39
Te Toyoty są niezawodne hahah szczególnie te produkowane w Turcji .A prawda taka że ten plastikowy Badziew niczym się nie różni od Fiata tyle że fiat daje większą gwarancję na zabezpieczenie antykorozyjne .
alan, 09.10.2012, 16:48
Śmieszne są te przepychanki rodem z piaskownicy o to która marka najlepsza, bo jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie NIE MA. Śmieszne są te gówniarskie avatary z ludkiem z głową Opla sikającym na VW, albo z ludkiem z głową VW dymającym Opla. Miałem już w życiu i Ople i Fiaty i Francuzy i VW a że dbam o auta, to i wszystkie sobie chwaliłem i chwalę. Najważniejsze to wyszukać dobry egzemplarz i dbać o niego!
Kierowca, 09.10.2012, 22:43
Zapomniałem jeszcze o Japończyku :) Też złego słowa powiedzieć nie mogę.
Kierowca, 09.10.2012, 22:47
Fiat seicento to mała wielka skarbonka wiecznie trzeba coś zmieniać lub naprawiać aż go korozja nie wykończy .
Ford escort lepszy nie jest .
kaban, 14.12.2013, 23:08
pasat b5 to skarbonka bezzzzzzzzzzzzzz dnaaaaaaaaaaaaaaaa
gutman , 24.02.2014, 21:35
Komentarz został usunięty.
Audi A4 oferuje duże miejsca wewnątrz - hahahahahahahaha, przecież to puszeczka wielkości Golfa!
Kierowca, 28.09.2014, 10:38