Najlepsze używane samochody kompaktowe - porównanie, oferty, zdjęcia

Samochody kompaktowe to jedne z najpopularniejszych aut na polskim rynku. Podpowiadamy, na jakie modele zwrócić uwagę, szukając auta za 15-35 tys. zł.
Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
SEAT Leon I

fot. Bartosz Gubernat

  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń
  • Najlepsze auta kompaktowe na rynku. Przegląd ogłoszeń

Samochody kompaktowe łączą zalety aut miejskich z osiągami niejednego modelu klasy średniej wyższej. Bardzo często z większymi braćmi dzielą silniki, od mniejszych są tylko nieznacznie większe, dlatego znakomicie nadają się zarówno do jazdy po mieście, jak i dłuższych podróży.

- Samochód kompaktowy to idealne rozwiązanie dla małej rodziny, która samochodu używa głównie na dojazdy do szkoły, pracy i na zakupy. Większą przestrzeń bagażową potrzebną okazyjnie, np. na wakacyjny wyjazd, można zapewnić chociażby montując boks dachowy. Dlatego małżeństwu z dzieckiem bardziej niż Volkswagena Passata poleciłbym VW Golfa – mówi Marek Rak, szef giełdy samochodowej w Rzeszowie.

REKLAMA
Części regiomoto.pl - akcesoria i części samochodowe, sklep internetowy

Samochody kompaktowe ustępują tym z segmentu D głównie ilością miejsca we wnętrzu i bagażniku. Poziom ich wykonania oraz wyposażenia jest zazwyczaj podobny. Ale ze względu na niższą masę i zgrabniejsze nadwozie, nawet jeśli napędzają je takie same silniki, zużywają mniej paliwa. Dla przykładu Volkswagen Passat B6 2,0 FSI zużyje w mieście ok. 12,5 l benzyny na 100 km, podczas gdy napędzany takim samym silnikiem VW Golf V zaledwie 10,5 l na 100 km. W obu przypadkach zalecane paliwo to benzyna bezołowiowa 98, która kosztuje w tej chwili ok. 6 zł za litr. Na każdych 100 km właściciel golfa oszczędzi zatem ok. 12 zł.

Części zamienne do samochodów kompaktowych są także nieco tańsze, np. oryginalne tarcze hamulcowe do Forda Focusa II kosztują 378 zł za sztukę. Do Forda Mondeo III już 412 zł za sztukę. Różnice widać także w zamiennikach, np. niezłej klasy klocki hamulcowe do Focusa to 165 zł za komplet, do Mondeo ok. 200 zł.

W poszukiwaniu najlepszych kompaktów na rynku, w oparciu o opinie kierowców przewertowaliśmy ogłoszenia motoryzacyjne w regiomoto.pl. Wybraliśmy jedenaście najciekawszych używanych samochodów kompaktowych, które można kupić za 15-35 tys. zł.

Seat Leon

To pięciodrzwiowy hatchback w obu generacjach dzielący płytę podłogową z Audi A3, Skodą Octavią i Volkswagenem Golfem. Na rynku wtórnym szczególnie popularna jest pierwsza generacja Seata Leona, produkowana w latach 1999-2005. Samochód występuje przede wszystkim z benzynowymi silnikami 1,4 (75 KM), 1,6 (105 KM) i 1,8 o mocy od 125 do 225 KM (najmocniejsze z turbo). Turbodiesle to 1,9 TDI z pompą wtryskową (75-110 KM) lub w wersji z pompowtryskiwaczami (101, 130 i 150 KM). Ceny pierwszej generacji Seata Leona zaczynają się już od ok. 13-14 tys. zł ze wersje benzynowe.

Za samochody drugiej generacji trzeba zapłacić minimum 25 tys. zł. Podstawowe jednostki napędowe to tutaj także benzynowe 1,4 i 1,6, oraz 105-konny silnik Diesla 1,9 TDI. Mocniejsze odmiany to benzynowy 2,0 FSI (150 KM) i 2,0 TDI o mocy 140 KM. Ten drugi uchodzi za bardziej awaryjny, kierowcy narzekają głównie na kłopoty z głowicami i układem wtryskowym (pompowtryskiwacze). Dlatego lepiej wybierać samochody z silnikami 2,0 TDI o mocu 143 i 170 KM z wtryskiem common rail. Seat Leon w wersjach benzynowych spala nieco za dużo oleju. Poza tym to dobre, odporne samochody, świetnie zabezpieczone przed korozją. W obu generacjach niezaprzeczalnym atutem tego samochodu jest nietuzinkowa stylistyka.

SEAT Leon - ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych

Volkswagen Golf

Klasyka gatunku. Chociaż stylistycznie jest po prostu poprawny, od lat utrzymuje się w czołówce segmentu C. Kierowcy doceniają przed wszystkim jakość wykonania tego samochodu. Mimo upływu lat materiały wykończeniowe zużywają się bardzo powoli, a pod względem mechanicznym samochody są bardzo trwałe.

Od ok. 8 tys. zł zaczynają się ceny Volkswagena Golfa IV generacji, produkowanego od 1997 do 2003 roku (kombi do 2006 roku). Najpopularniejsze na rynku wtórnym silniki to benzynowe 1,6 o mocy 102 i 105 KM oraz 1,8 w wersji wolnossącej (125 KM) i turbo (150 KM). Jest także turbodiesel 1,9 TDI w wariantach od 90 do 150 KM oraz wolnossący 1,9 SDI oferujący 68 KM. Diesle to jednostki sprawdzone, bardzo trwałe. Silniki benzynowe cechuje prosta budowa i tanie części zamienne. Zdarzają się w nich jednak dość częste awarie osprzętu i czujników. Nawet jednostki z mniejszym przebiegiem lubią spalać olej.

Volkswagen Golf V generacji produkowany był w latach 2005-2008. Do gamy silników weszły jednostki benzynowe FSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i TSI - dodatkowo turbodoładowane. Najpopularniejsze to 1,6 FSI (115 KM), 2,0 FSI (150 KM) oraz 1,4 TSI występujący w kilku wersjach oferujących od 122 do 170 KM mocy. Poza silnikiem 1,9 TDI Golf V to także 2,0 TDI w odmianach 140 – 170-konnej. Za mniej awaryjne uchodzą 1,9 TDI, ale 2,0 TDI oferują większą przyjemność jazdy. Z tych ostatnich lepiej wybierać wersje z wtryskiem common rail niż awaryjnymi pompowtryskiwaczami. Ceny używanych VW Golfów V wahają się od ok. 23 do 33 tys. zł.

Volkswagen Golf - sprawdź ogłoszenia w Regiomoto.pl

Toyota Corolla/Auris

To samochód do bólu przypominający Golfa. Konserwatywna stylistyka idzie tu w parze z niezawodnością. Toyota Corolla IX to auto produkowane w latach 2002-2007. W 2004 roku przeszła lifting. Jest dostępna w wersjach hatchback (trzy- i pięciodrzwiowej), sedan i kombi. Silniki benzynowe to 1,4, 1,6 i 1,8 z układem zmiennych faz rozrządu VVT-i. Oferują moc od 97 do 225 KM.

Turbodiesle D4D to przede wszystkim jednostka dwulitrowa (90, 110 i 116 KM) oraz mniejsza, 1,4 o mocy 90 KM. Są one mało kłopotliwe. W jednostkach benzynowych zdarzają się drobne usterki osprzętu – głównie sondy lambda. Na forach internetowych kierowcy narzekają też na kłopoty z domykaniem tylnej klapy i spory apetyt na olej, szczególnie w wersji 1,8. Toyotę Corollę IX można kupić już za ok. 14-16 tys. zł, ale najmłodsze, zadbane egzemplarze kosztują nawet 30 tys. zł.

Toyota Corolla - ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych

Toyota Corolla X jest obecna na rynku od 2006 roku. Występuje tylko w wersji sedan. Dostępne silniki to 1,33, 1,4 i 1,6 benzyna (97-132 KM) oraz 1,4 i 2,0 D4D o mocy 90 i 126 KM. Mając 35 tys. zł kupimy tylko samochodów z początku produkcji. Kompaktowym hatchbackiem produkowanym po Corolli IX jest Toyota Auris. Gamę silników dzieli z Corollą sedan, dodatkową jednostką jest 2,2 litrowy diesel D-CAT o mocy 177 KM. Za egzemplarz z 2007-2008 roku zapłacimy ok. 30-35 tys. zł.

Toyota Auris - samochody używane w Regiomoto.pl

Honda Civic

Mając 15-25 tys. zł można rozejrzeć się za zadbaną Hondą Civic VII generacji – produkowanej w latach 2001-2006. Auto występuje w wersji sedan oraz jako trzy i pięciodrzwiowy hatchback. Kierowcy narzekają na smutne wnętrze i nadwozie, podatne na korozję. Ale pod względem technicznym samochód jest bardzo dobry. Na szczególną pochwałę zasługują silniki benzynowe V-TEC 1,4 (90 KM) i 1,6 (110 KM). W topowych wersjach występowała jednostka 2,0 o mocy 160 i 200 KM. Jedyny diesel w ofercie to turbodoładowana jednostka 1,7 CTDI (wtrysk common rail) o mocy 100 KM skonstruowana przez Isuzu. Korzystał z niej m.in. m.in. Opel.

Na kolejną, VIII generację Hondy Civic trzeba przygotować przynajmniej 33-35 tys. zł. Tutaj godne polecenia są szczególnie egzemplarze ze świetnym, benzynowym silnikiem 1,8 V-TEC o mocy 140 KM oraz 2,2-litrowym dieslem produkcji Hondy. Na szczególną uwagę zasługuje Honda Civic sedan, która w odróżnieniu od hatchbacka zamiast belki skrętnej ma z tyłu wielowahaczowe zawieszenie.

Honda Civic - ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych

Ford Focus II

To następca rewolucyjnego Forda Focusa I, który debiutując w 1998 roku przewrócił rynek kompaktów do góry nogami. II generacja produkowana od 2005 roku idzie o krok dalej. Choć stylistycznie nie jest już tak rewolucyjna, a w najniższych wersjach wyposażenia razi tandetnymi plastikami, jest samochodem godnym polecenia.

Na uwagę zasługują przede wszystkim Fordy Focusy II z benzynowymi silnikami. Gamę otwiera 80-konna jednostka 1,4. Silniki 1,6 występują w wersjach 100 i 115-konnej. Słabszy jest praktycznie bezawaryjny. Mocniejszy wykorzystuje technologię zmiennych faz rozrządu. Jest wyposażony w dwa katalizatory spalin i cztery sondy lambda, których wymiana w razie awarii jest bardzo kosztowna. Pozostałe benzyniaki w gamie to mniej popularne 1,8 o mocy 125 KM i 2,0 oferujący 145 KM. Jednostki wysokoprężne to zbudowany przez Forda 1,8 TDCi o mocy 115 KM oraz silniki 1,6 i 2,0 TDCi, zbudowane we współpracy z francuskim koncernem PSA. Jednostka dwulitrowa jest najmocniejsza, oferuje kierowcy 136 KM. Mniejszy silnik, podobnie jak w Citroenie C4 występuje w wersjach 90 i 110-konnej. Poza usterkami układu wtryskowego silniki nie przysparzają większych problemów.

Dość często zdarzają się natomiast wycieki z uszczelniacza półosi oraz awarie przełącznika otwierającego tylną klapę. Korozja pojawia się rzadko, jeśli już wystąpi, to w rejonie łączenia tylnego zderzaka z błotnikami.

Zadbanego Forda Focusa z 2005-2006 roku można kupić już za ok. 16 000 zł, ale na bogatszą wersję z małym przebiegiem trzeba przygotować nawet 20 000 zł. Samochody w wersji poliftingowej, której produkcja zaczęła się w 2008 roku to minimum 30 000 zł.

Ford Focus II - ogłoszenia sprzedaży z całej Polski

Opel Astra

Już 15-20 tys. zł to kwota pozwalająca kupić Opla Astrę III generacji, produkowanego od 2004 roku. Samochód cechuje atrakcyjna stylistyka, niezłe wykonanie i bardzo szeroka gama silników. Benzyniaki to kilka odmian jednostek 1,4, 1,6, 1,8 i 2,0. Część z nich jest turbodoładowana. Moc silników benzynowych waha się od 75 do 240 KM. Diesle to 1,3, 1,7 i 1,9 CDTI. Auto występuje w czterech wersjach nadwozia – najpopularniejsze to trzy- i pięciodrzwiowy hatchback i kombi.

Opel Astra III jest dostępny także jako sedan i coupe/cabrio z twardym dachem. Ta generacja Astry jest odporna na korozję. Słabe punkty to przede wszystkim drobny osprzęt, na czele z termostatem i nietrwałe zawieszenie. Zdarzają się tez problemy z ogrzewaniem. Poza tym auto nie ma typowych, słabych punktów.

Opel Astra - ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych

Skoda Octavia I

Skoda Octavia to samochód dzielący płytę podłogową z Audi A3 i Golfem IV. Ale większy. W wersji liftback oferuje aż 528 litrów bagażnika, a kombi - 548 litrów. Atutem Octavii jest duży wybór silników. Benzyniaki to 11 propozycji zbudowanych na bazie czterech pojemności: 1,4, 1,6, 1,8 i 2,0. Najpopularniejsze na rynku to 1,4 o mocy od 75 do 85 KM, 1,6 (75-102 KM), oraz 1,8 125 KM i 1,8 turbo o mocy 150 KM. Najsłabszy ropniak to 1,9 SDI o mocy 68 KM. Silniki turbodoładowane 1,9 TDI oferują od 90 do 130 KM. Najbardziej polecane są wersje o mocy 90-110 KM wyposażone w pompę wtryskową. Typowa usterka w dieslach to blokowanie się kierownicy turbosprężarki, wymagające czyszczenia całego podzespołu.

W benzynowych silnikach 1,8 turbina się zaciera ze względu na stosunkowo częste kłopoty ze smarowaniem. Skodę Octavię z początku produkcji, z silnikiem benzynowym 1,4 lub 1,6 można kupić już za ok. 8-9 tys. zł. Zadbana Octavia z silnikiem diesla, niewielkim przebiegiem i dobrym wyposażeniem to minimum 15 tys. zł. Auto z 2004 roku może kosztować nawet 25-27 tys. zł.

Skoda Octavia - sprawdź ogłoszenia sprzedaży w naszym serwisie

Citroen C4

Chociaż trapią go drobne awarie, głównie elektroniki i zawieszenia, to bardzo udany samochód. Na rynku zadebiutował w 2004 roku i zastąpił wysłużoną Xsarę. I generacja Citroena C4 była produkowana do 2010 roku. Gama silników benzynowych C4 to jednostki 1,4, 1,6 i 2,0 o mocy od 88 do 180 KM. Diesle są cztery – 90 i 110-konny 1,6 HDI oraz 136 – 140-konny 2,0 HDI. Jednostki wysokoprężne uchodzą za trwałe i są bardzo ekonomiczne. W cyklu mieszanym zużywają poniżej 5 l/100 km. Citroen C4 jest dobrze zabezpieczony przed korozją. Minus to trochę zbyt twarde, plastikowe wnętrze. Ceny używanych C4 z silnikami benzynowymi zaczynają się od ok. 15 tys. zł. diesle są średnio o 2 tys. zł droższe. Egzemplarz z końca produkcji to wydatek rzędu 30-35 tys. zł.

Citroen C4 - ogłoszenia sprzedaży samochodów używanych

Fiat Bravo

Od 2007 roku na rynku obecny jest Fiat Bravo II, następca modelu Stilo. To pierwszy model włoskiego producenta zbudowany z nowych materiałów, zapowiadający skok jakościowy, który nastąpił w kolejnych latach. Fiata Bravo można kupić z wolnossącym lub turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1,4 o mocy od 90 do 150 KM. Silniki Diesla to 1,6 (90-120 KM), 1,9 (120-150 KM) i 2,0 (165 KM). Szczególnie polecana wersja to 1,9 łącząca w sobie znakomite osiągi i niskie zużycie paliwa (5,3 litra na setkę w cyklu mieszanym). Używane Fiaty Bravo to wydatek minimum 28-30 tys. zł za wersję benzynową i 32-34 tys. zł za diesla.

Fiat Bravo - samochody używane w Regiomoto.pl

Peugeot 307

Auto produkowane od 2001 do 2007 roku. Jakością wykonania i poziomem wyposażenia można porównać go do Citroena C4. Silniki benzynowe to 1,4 o mocy 75 KM, 1,6 o mocy 109 KM i 2,0 o mocy 136 KM. Turobodiesle to kilka odmian silników 1,4, 1,6 i 2,0 HDI. Są bardzo oszczędne i przy regularnym serwisie rzadko się psują. Wadą silników benzynowych jest wysokie zużycie paliwa. Silniki 1,6 i 2,0 potrafią spalić w cyklu miejskim ponad 10 l/100 km. 1,4 to jednostka zbyt słaba. Na polskim rynku auto jest dostępne jako trzy- lub pięcodrzwiowy hatchback, kombi i coupe/cabrio. Atutem Peugeota 307 są atrakcyjne ceny. Zadbany egzemplarz w wersji po liftingu z 2005 roku można kupić już za ok. 15-16 tys. zł. Ale topowe wersje z końca produkcji (2007 rok), z silnikiem Diesla i bogatym wyposażeniem to ok. 20-25 tys. zł.

Peugeot 307 - ogłoszenia w Regiomoto.pl

Renault Megane

Druga generacja auta była produkowana w latach 2002-2008. Podobnie jak Opel Astra III i Peugeot 307 występuje w wersjach hatchback (trzy- i pięciodrzwiowej), kombi oraz coupe/cabrio. Silniki benzynowe to kilka odmian 1,4, 1,6 i 2,0 w wersjach o mocy od 82 do 230 KM. Diesle to 1,5, 1,9 i 2,0 dCi. W przypadku Renault lepsze rozwiązanie to jednostki benzynowe. Diesle są wrażliwe na kiepskiej jakości paliwo, częste są tu usterki turbosprężarek, pomp, zaworów EGR i koła dwumasowego. Najczęstsze usterki w benzyniakach to kłopoty z cewkami zapłonowymi i wariatorami faz zaworowych. Renault Megane II to samochód bardzo popularny na naszym rynku. Duża dostępność używanych egzemplarzy wpływa na ceny. Auto z początku produkcji można kupić za ok. 11-12 tys. zł. Wartość najmłodszych egzemplarzy jest zbliżona do 20-21 tys. zł.

Renault Megane - sprawdź ogłoszenia sprzedaży samochodów

Bartosz Gubernat

Autor: Bartosz Gubernat
5komentarzy
Dodaj nowy komentarz

Komentarze (5)

wszyscy wiedzą że seaty mają marną blachę więc autor daruje sobie świetne zabezpieczenie przed korozją w Leonie.... Może jakieś 'dowody' może blachy Leona są cynkowane ? NIE ! Może są wykonane z aluminium ? NIE ! Może podwozie jest wielokrotnie napylane pochodnymi ropy ? NIE ! I tak dalej... Wiem bo sam mam tego złoma...
CRT, 13.11.2012, 21:46
Co TY bredisz ?? Leon 1 generacji a tym bardzoej 2 generacji pelny ocynk mialem juz pare leonow i zadnej rdzy czy zgnitej blachy.
jolok, 13.11.2012, 22:14
Chyba piszesz teraz o maluchu :P
Piniec, 13.11.2012, 23:57
Dziwi mnie, że przy takiej technice i komputeryzacji nie da się automatycznie zablokować takich wpisów j.w., tzn. laików. dyletantów, amatorów, osób które w ogóle nie mają pojęcia o temacie, natomiast zabierają głos, chociaż nie wiedzą nawet, że Polska ma np. dostęp do morza.
Czytelnik, 14.11.2012, 00:34
Seat Leon ma podwojny ocynk wiec nie ma mowy o zadnej rdzy.
Miałem Leona pierwszej generacji 5 lat a teraz mam Leona 2 juz 3 lata
i z blachami wszystko ok
robi, 14.11.2012, 18:34