Egzaminacyjne pułapki w Kielcach - fotoporadnik

Jazda po mieście to duży stres dla zdających na prawo jazdy, dlatego przygotowaliśmy listę pułapek, jakie czekają na przyszłych kierowców w Kielcach.

fot. Karol Biela

W każdym mieście, gdzie odbywają się jazdy egzaminacyjne, istnieje kilkanaście, a nawet kilkadziesiąt miejsc, które mogą sprawić osobie ubiegającej się o prawo jazdy kategorii B sporo kłopotów.

W Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego w Kielcach egzaminatorzy nie mają opinii szczególnie złośliwych, ale jeżeli będą chcieli sprawdzić kandydata na kierowcę z praktycznej umiejętność dostosowania się do znaków i przepisów, nie będą mieli z tym żadnego problemu.

Poniżej prezentujemy kilkanaście egzaminacyjnych pułapek, na które warto zwrócić uwagę, aby nie oblać jazdy po mieście.

Skrzyżowanie ulic Pocieszka, Toporowskiego i Targowej

Patrząc na to skrzyżowanie oznaczone znakami, nie wydaje się zbyt trudne, jednak wielu młodych adeptów jazdy samochodem właśnie tu oblało. – Kiedyś przejazd przez tę krzyżówkę to był jeden z kanonów na trasie egzaminacyjnej. Teraz trochę rzadziej się tędy jeździ, ze względu na zmiany w organizacji ruchu na ulicy Nowy Świat – tłumaczy Paweł Kruk, instruktor z kieleckiej szkoły jazdy „Alfa”.

Ulica Pocieszka w stronę ulicy Warszawskiej

Często bezpośrednio za przejściem dla pieszych stoją zaparkowane samochody, które ograniczają ruch na prawym pasie. Kierujący powinien zatem wcześniej zmienić pas na lewy, ale uważając, aby nie najechać na linię ciągłą przed „zebrą”. Kiedy zaistnieje już możliwość zjechania na prawy pas, powinien to uczynić bez zbędnej zwłoki.

Ulica Pocieszka w stronę ulicy Toporowskiego

Analogiczna sytuacja występuje po drugiej stronie, gdzie znajduje się postój taksówek. Tam też kierujący powinien wcześniej zjechać na lewy pas, oczywiście przed najechaniem na linię ciągłą przy pasach dla pieszych.

Skrzyżowanie Alei Tysiąclecia Państwa Polskiego z Aleją Solidarności

Podczas jazdy nierzadko egzaminator wydaje polecenie, aby skręcić z Alei Tysiąclecia Państwa Polskiego w Aleję Solidarności. W tym miejscu natężenie ruchu jest dosyć duże, a cykle świateł są krótkie.

Dlatego trzeba zwrócić uwagę, czy opuszczając skrzyżowanie nie wymusimy pierwszeństwa przejazdu na pojazdach ruszających od strony galerii handlowej przy Alei Solidarności.

Rondo na skrzyżowaniu ulic Domaszowskiej, Poleskiej i Żniwnej

Pamiętajmy, aby wjeżdżając na rondo włączyć lewy kierunkowskaz, jeżeli chcemy wjechać w ulicę Poleską lub zawrócić. Poza tym należy także użyć migacza zjeżdżając z ronda.

Ulica Śląska: ograniczenie do 20 km/h

Wjeżdżając na ulicę Śląską koło akademików trzeba pamiętać, że ograniczenie prędkości obowiązuje nie tylko bezpośrednio za progiem zwalniającym, ale do następnego skrzyżowania.

Jednokierunkowa ulica Daleka

Często samochody kieleckiego WORD-u pojawiają się ulicy Dalekiej, gdzie egzaminator wydaje polecenie zaparkowania pojazdu w zatoczce. Wyjeżdżając z parkingu znajdującego się bezpośrednio przy ulicy Dalekiej trzeba pamiętać o tym, iż jest to droga jednokierunkowa, a więc musimy dojechać do ulicy Leszczyńskiej. Tam, jeżeli będziemy jechać np. w lewo, należy obowiązkowo zjechać do lewej krawędzi jezdni.

Ulica Radomska: zjazd do hipermarketu

Podczas jazdy ulicą Radomską często egzaminatorzy wydają polecenie skrętu w prawo, w uliczkę prowadzącą do hipermarketu Real i Praktiker. Pamiętajmy, żeby bezwzględnie zatrzymać pojazd przed sygnalizatorem, jeżeli świeci się zielona strzałka.

Kilkadziesiąt metrów dalej jest rondo o dwóch pasach ruchu. Wewnętrzny pas składa się z bordowej kostki, a zewnętrzny ma piaskowy kolor.

Jeżeli osoba zdająca otrzyma polecenie zawrócenia na rondzie, powinna włączyć lewy kierunkowskaz i poruszać się po wewnętrznym pasie.

Skrzyżowanie równorzędne przy ulicy biskupa Mieczysława Jaworskiego

Jadąc od ronda w stronę parafii św. Jadwigi Królowej i skręcając w prawo w osiedlową uliczkę pamiętajmy, iż musimy przepuścić nadjeżdżające pojazdy z prawej strony (tzw. reguła prawej ręki). Uważajmy także na auta jadące po naszej lewej stronie – chociaż to my mamy pierwszeństwo, to kierowcy jeżdżący tamtędy wymuszają pierwszeństwo przejazdu.

Ulica Piłsudskiego

Zjeżdżając w dół z ulicy Marszałka Józefa Piłsudskiego w biskupa Mieczysława Jaworskiego trzeba uważać, żeby nie najechać na linie oznaczające powierzchnię wyłączoną z ruchu oraz linię ciągłą.

Ulica Wojewódzka: ograniczenie do 20 km/h

Przy nowej szkole muzycznej jest znak ograniczający do 20 km/h dozwoloną prędkość. Kilkadziesiąt metrów dalej lekko ukryty za konarami drzew stoi znak zakazujący skrętu w lewo. Dlatego osoba egzaminowana musi minąć ulicę Wiosenną i wjechać w jednokierunkową ulicę Jaworową.

Autor: Karol Biela
45komentarzy
Dodaj nowy komentarz

Komentarze (45)

Co do skręcania z Al. Tysiąclecia w Al. Solidarności - brawa dla wszystkich instruktorów, przez których blokowany jest ruch w obie strony (Domaszowska - Al. Tysiąclecia). W obie strony spora kolejka w połączeniu z kursantem który nie potrafi płynnie ruszać to istna katorga - w godzinach szczytu omijam to skrzyżowanie szerokim łukiem - innym też to polecam. Szkoda nerwów na baranów:))
M., 26.10.2011, 16:19
Komentarz został usunięty.
tez jestes baranem bo tez kiedys uczyles sie jezdzic
xxx, 10.08.2012, 07:42
Skąd autor artykułu wziął informacje na temat jazdy po rondzie koło Reala, od kiedy znakiem poziomym na jezdni jest kolor materiału z jakiego została wykonana jezdnia i od kiedy jeździ się dookoła ronda z włączonym kierunkowskazem . Proszę jakiegoś fachowca o wyjaśnienie.
darkon, 26.10.2011, 16:29
zgadzam sie!powinna byc linia oddzielajaca pasy ruchu,a nie kolor kostki.nigdy tam takiej linii nie bylo!takze w woli jasnosci!odwolujcie sie i niech Wam udowodnia ze tam kiedys byla linia oddzielajaca pas ruchu!a skręcając w rondzie w lewo trzeba wlaczyc lewy kierunek i przy zjedzdzie rzecz jasna prawy:)pozdrawiam:)
MALA MI, 28.10.2011, 15:21
tutaj są te miejsca w kielcach i co tylko sie moze przydac jak sie zabieraz za robienie prawka
http://www.zdamyto.pl/
Żuberek, 30.08.2012, 16:56
A co z miejsce na osiedlu świętokrzyskim koło szkoły Gałczyńskiego? tam dzien w dzien pare jazd egzaminacyjnych kończy jazde na znaku zakaz ruchu
xxx, 26.10.2011, 16:36
Dlatego trzeba zwrócić uwagę, czy opuszczając skrzyżowanie nie wymusimy pierwszeństwa przejazdu na pojazdach ruszających od strony galerii handlowej przy Alei Solidarności. Jeśli dobrze mi wiadomo, opuszczający skrzyżowanie mają pierwszeństwo przed wjeżdżającymi.
--------
Pamiętajmy, aby wjeżdżając na rondo włączyć lewy kierunkowskaz, jeżeli chcemy wjechać w ulicę Poleską lub zawrócić. Poza tym należy także użyć migacza zjeżdżając z ronda. Tutaj, to sami policjanci nie wiedzą jak jechać - pewne jest tylko, że trzeba włączyć kierunkowskaz przy zjeździe, przy wjeżdżaniu jest to raczej błąd.
----
w uliczkę prowadzącą do hipermarketu Real i Castoramy. Gdzie to? W Kielcach? Nie wiedziałem, że Real jest obok Castoramy.
----
Jeżeli osoba zdająca otrzyma polecenie zawrócenia na rondzie, powinna włączyć lewy kierunkowskaz i poruszać się po wewnętrznym pasie. Czy mogę prosić o jakiś art. z KRD mówiący o tym, że kierujący na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym ma włączać lewy kierunkowskaz? Bo jeszcze jakiś czas temu to było niezgodne z KRD.
grzegorz, 26.10.2011, 16:45
przepisy nie wskazują jednoznacznie czy trzeba czy nie trzeba (zależy od interpretacji), WORD życzy sobie żeby włączyć, gdy się tego nie zrobi dwukrotnie po prostu oblewają.
odp, 30.10.2011, 13:04
no niestety musze Cie zmartwić ale istnieje taka zasada ze w momencie zawracania na rondzie lub zamiaru skrecenia na ostatnim wylocie z ronda trzeb przed wjazdem wlaczyc lewy kierunkowskaz a potem przed zjazdem z ronda prawy..
kursantka, 27.11.2011, 22:03
Komentarz został usunięty.
Wiesz... wiekszosc garnie sie do tego zeby miec prawko ale nikt nie potrafi sie ocenic czy faktycznie sie nadaje do tego. Ma kase to idzie i robi albo dlatego ze znajomi maja to on tez bedzie mial chocby nawet nie umial jezdzic ale pochwalic sie zawsze to inaczej. Co z tego ze nie bedzie jezdzil w przyszlosci ale prawko w kieszeni ma. Po drugie myslisz ze instruktor moze pozwolic kursantowi jechac 50km/h skoro ( sa tacy co) przy 30 nie panuja nad samochodem? Pomysl troche a pozniej zadaj pytania na ktore wystarczy ruszyc glowa i sam mozesz sobie odpowiedziec.
sheeba, 26.10.2011, 17:52
Ja na pierwszej jeździe jechałam 70 km/h (i to nie przez 20 sekund) i nie jestem jakimś szczególnym przypadkiem. Wszystko zależy od predyspozycji, jakimi wykazuje się kursant.
Ona, 26.10.2011, 18:22
za miastem no to ok.a Wy odrazu zasuwaliscie?instruktorzy ucza wedlug przepisow!a nie w ich widzi mi sie!bo wyjedzie taki szczeniak i kogos zabije po zdanym egzaminie!
MALA MI, 28.10.2011, 15:24
Ja na trzeciej jeździe miałem już wyjazd do Kielc bo instruktor mi powiedział że nie mam się czego już uczyć w mojej mieścinie. Na odcinku S7 zdarzyło mi się pojechać nawet 130 km/h :) Pozdrawiam!
Anemic, 29.10.2011, 16:23
ale sie podniecilam
kasior, 06.08.2013, 11:01
dlaczego
taki jestes inteligentny? 15 lat temu na tych ulicach jeżdzilo 1/3 aut ,a teraz same dziury i co kawałek światła ,a przez takich co im się spieszy mamy nieszczęśliwe wypadki.Na niewielkim odcinku rozwijają prędkość 70,trzeba być bez wyobrażni. proszę tylko poczytać ile dziennie jest wypadków i zawsze przyczyną jest właśnie nadmierna szybkość.
Kierowcy zapominają że w miejscach o dużym natężeniu osób pieszych nie ma autostrad.!!
marta kowalska, 18.11.2011, 18:19
chyba tylko prawy przy zjeździe z ronda. Mam rację czy się mylę? (Rondo na skrzyżowaniu ulic Domaszowskiej, Poleskiej i Żniwnej).
pytacz, 26.10.2011, 17:48
na tym rondzie jest wyjatek. Wjezdzajac na nie wlaczasz kierunek lewy a pozniej do zjazdu juz normalnie prawy.
sheeba, 26.10.2011, 17:55
jak mam jechać w pewne miejsce np. tam to mam czytać na necie gdzie na jakim rondzie mam kierunków użyć. Gdyby mnie tak instruktor lub egzaminator powiedział to bym starał sie o jego ponowne egzaminowanie. Już pare razy pouczałem instruktorów :)
szlufa69, 26.10.2011, 18:08
zmieniły się przepisy,teraz kierunkowskaz włączamy na wjeździe i na zjeździe z ronda
xxxxxxxxx, 31.10.2011, 19:23
jezu ludzie macie takie problemy ze szok . skoro macie takie głupie pytania to do szkoły jazdy na teorie !!! a co do jazdy i blokowania ulic bo kursant jedzie 20km/h to ja powiem ze w duzej mieze zalezy od instruktora jezeli jest normalny to pozwala jezdzic szybciej . mi instruktor wiecznie powtarzał ze lepiej 10km/h szybciej niz 10km/h wolniej hehe
dddd, 01.11.2011, 22:17
Komentarz został usunięty.
Ludzie gdzie Real i Castorama? Toż to dwa odległe od siebie końce miasta!
Czarnowidz, 26.10.2011, 17:54
Jesli kierujacy chcialby skrecic w ulice Jaworowa to chcac nie chcac najpierw musialby wjechac w ulice Wiosenna. Przy bloku nr 7. Ulica Jaworowa to waska uliczka przy Wiosennej 5, liczaca 2 domki o numerach 7 i 9:) I ta uliczka daleko by kierujacy nie pojechal, no chyba ze ma dobry samochod do jazdy terenowej to moze sobie po Dolinach pozjezdzac ze skutkiem wiadomym:) Sprawdzcie sobie najpierw jakas mapka granice ulic bo brednie wypisujecie.
marcin, 26.10.2011, 18:00
Gdzie Real, a gdzie Castorama??
Milka, 26.10.2011, 18:16
Nie liczy się technika jazdy czy prawidłowa jazda po mieście tylko egzamin oblewa się bo nie dociągnęło się ręcznego o kilka milimetrów (aż rączka wpadła w zapadkę)! I takie pierdy decydują o egzaminie? Wstyd że WORD-y tak ŻERUJĄ na przyszłych kierowcach !!!!!!!!!!!!
tweety, 26.10.2011, 21:09
Od kiedy to kierunki na rondzie dajemy? i to na wewnętrznym pasie? a co da się pojechać inaczej niż w lewo? wtf?
ja, 26.10.2011, 21:19
od kiedy obok Reala mamy Castorame ??
kielczanin, 26.10.2011, 21:28
dobrze że ktoś napisał ten artykuł jak ja zdawałem kilka lat temu egzamin to większość z tych miejsc odwiedziłem :D co do kierunku na tej wyspie koło wordu to nie koniecznie trzeba podawać kierunkowskaz podczas wjazdu kierunkowskaz podaje się przy zjeździe z ronda a nie przy wjeździe na nie ale w sumie lepiej czytelne jest to jak ktoś poda kierunek że będzie skręcał w lewo, najwazniejsze to sie nie denerwowac nikt po 30 godzinach jazdy nie bedzie jezdzil bez blednie
Paweł, 26.10.2011, 22:13
"Kilkadziesiąt metrów dalej jest rondo o dwóch pasach ruchu. Wewnętrzny pas składa się z bordowej kostki, a zewnętrzny ma piaskowy kolor." Co wy pier....cie pasy ruchu oddziela biała linia przerywana bądź ciągła a nie kolor kostki brukowej. I na dodatek tak jak ktoś wyżej wspomniał kierunkowskazy na rondzie??? Kto to wymyślił!!!
dudi1982, 26.10.2011, 22:32
Komentarz został usunięty.
tu artykuł, może starsi kierowcy powinni zacząć śledzić zmiany w przepisach i kodeksie drogowym, bo potem no jak człowiek przepisowo zatrzymuje się na zielonej warunkowej to go strąbią o epitetach nie wspomnę. http://www.ckprawko.pl/kierunkowskaz-w-lewo-przed-rondem/
mememe, 27.10.2011, 08:38
Dlatego tam prowadzą instruktorzy żeby nie zdawali:)
hehe
Pińczów, 27.10.2011, 10:31
castorama koło reala?
brum, 27.10.2011, 16:36
Kilkadziesiąt metrów dalej jest rondo o dwóch pasach ruchu. Wewnętrzny pas składa się z bordowej kostki, a zewnętrzny ma piaskowy kolor.
Jeżeli osoba zdająca otrzyma polecenie zawrócenia na rondzie, powinna włączyć lewy kierunkowskaz i poruszać się po wewnętrznym pasie. Autorowi tego artykułu albo osobie która mu podpowiadała kłania się rozporządzenie o znakach i sygnałach drogowych - od kiedy znakiem poziomym, którym oddziela się pasy ruchu jest kolor kostki brukowej.
Gratuluję zarówno egzaminatorowi, który oblał kogoś za przejazd przez to rondo jak również osobie oblanej, że się nie odwołała od głupiej decyzji egzaminatora
TOMEK, 27.10.2011, 20:52
a kiedy artykulik o pułapkach w Tarnobrzegu? Bardzo proszę o taki.
kobieta, 27.10.2011, 20:56
gdysz poniewarz jestem urodzonym miszczem kierownicy, zapraszam na kurs, zdasz na 100% (tylko ładne dziewczyny) pozdrawiam
miszczunio , 27.10.2011, 21:41
Również proszę o pułapki na egzaminie w Tarnobrzegu
reggaenerator, 27.10.2011, 22:09
Komentarz został usunięty.
Komentarz został usunięty.
NO I FATALNE PRZEJŚCIE DLA PIESZYCH NA WYSOKOŚCI TESKO A SHELLA TO JEST MASAKRA KTO TO WOGÓLE WYMYŚLIŁ?WSPÓŁCZUJE TYM EGZAMINUJĄCYM BĄDzIE TOM CZUJNI!!!!
KIZIA, 28.10.2011, 22:50
MAZURSKA to ulica "oblewania"!!! UWAGA - Odcinek od ul. Szczecińskiej do ul. Kujawskiej jest jedno kierunkowy!!! Egzaminatorzy podpuszczają kursanta aby wjechał w nią i zaparkował na parkingu a następnie żeby "jechali z powrotem" ! Pamiętajcie o znaku "jednokierunkowa" na początku wjazdu! :D
Za pierwszym razem, 29.10.2011, 08:16
Gratulacje dla autora artykułu>Jasno wyniak z niego (wg.autora) , że kursanci maja pamiętać gdzie trzeba stosować sie do zaleceń redaktora a nie patrzeć na znaki drogowe."Pamiętajcie że tu.. a tam że tamto itd.Jeżeli znaki jutro zmienią to my mamy pamiętac że redaktor tak kazał a nie że tak wskazuja przepisy lub znaki.Żeby zdać to trzeba przede wszystkim myśleć i zwracać uwage na oznakowanie a nie pamiętać o artykule gdzie jak jeździć na pamięć.Żenada.Egzaminator nie może wydać polecenia niezgodnego z przepisami a kursant jeździć niezgodnie z przepisami i cała rada dla zdających.Wypisywanie bzdur o pamietaniu co należy zrobić na jakiejs ulicy prowadzi do skrajnej głupoty osoby czytającej ten artykuł a w przyszłości zdającej egzamin.Po przeczytaniu artykułu i ewentualnym zdaniu egzaminu dostaje sie prawko na przejazd ulicami wskazanymi w powyższym artykule a nie innymi nie wymienionymi w gazecie;-)Na innych jeździmy jak chcemy w myśl autora, a tylko tymi wskazanymi ze wskazówkami redaktorzyny."Pamiętajmy że ta ulica to jednokierunkowa..." a tamta to jakas inna i zjeżdżając z jednokierunkowej w lewo mamy zjechac do lewej.To na innej jednokierunkowej już nie?Jak jutro znak ktoś ukradnie albo zmieni sie organizacja ruchu to my mamy pamiętać że wczoraj to była jednokierunkowa czy mamy jechac zgodnie ze wskazaniem znaku drogowego?Kursanci myślcie i patrzcie na znaki-to moja rada a na pewno zdacie.Pozdrawiam Instruktor ;-)
instruktor, 30.10.2011, 23:51
ja tam mam zdawać 17-go i o częsci"pułapek" wiedzialem,choć jak ktos umie odczytywać znaki to i bez tego poradnika zda...każdy ze zdajacych nie tylko w Kielcach,ale i w calej Polce wie ze firma Word utrzymuje sie jedynie z egzaminów...112 zł od osoby to dobrze,ale moze byc dla nich lepiej jak obleją "za byle co" zestresowana osobe...a co do tego "ronda" przy Domaszowskiej to co 2 kierowca wymusza pierszenstwo a co lepsze to nie widzi ronda i przejeżdża po środku...ograniczenia do 20 km/h to chyba trzeba patrzec na znaki i wiadomo ze odwola skrzyżowanie a nie jakis próg...jak ktos nie ma pojęcia to i z poradnikiem nie zda. Pozdrawiam
TJEdriVer, 02.11.2011, 14:14
wszystko zalezy od intruktorow jesli dobrze uczą to mozna zdac za pierwszym razem jestem tego przykladem.DObra szkola to podstawa.Pozdrowienia dla rajdowej!!!!;-)
aaaga, 03.11.2011, 20:19
Komentarz został usunięty.
świetne rady....grunt to sie zbyt nie denerwować....za pierwszym razem byłam tak zestresowana że z placu nie wyjechałam...może teraz się uda:)
miśka, 14.11.2011, 20:48
Jutro zdaję, trzymajcie za mnie kciuki ! :)
Filon, 20.11.2011, 23:27
Ja zdaje w sobote i jestem przerazona :(:(czuje ze nie zdam ....
Wystraszona, 12.01.2012, 18:52