Nowy Mercedes GLA - kompaktowy SUV z gwiazdą. Zobacz zdjęcia

Pierwszy Mercedes w coraz popularniejszym segmencie kompaktowych SUV-ów został wyposażony kolejną generację napędu na obie osie 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Samochód będzie dostępny w salonach na początku 2014r.
Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia

fot. Daimler

  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia
  • Nowy Mercedes-Benz GLA 220. Zobacz zdjęcia

Mercedes GLA jest kolejnym modelem niemieckiego producenta z świetnymi wynikami w dziedzinie aerodynamiki. Właściwy przepływ powietrza zapewniają liczne zabiegi optymalizacyjne, w tym odpowiedni profil przednich słupków, aerodynamicznie ukształtowane obudowy bocznych lusterek i wygładzony tylny pas ze spojlerem dachowym, uszczelnienie przedniego zderzaka w okolicy centralnego wlotu powietrza oraz przednich lamp, a także żaluzja chłodnicy.

Zobacz też: Nowy Range Rover Sport wkrótce w Polsce. Zobacz ceny i zdjęcia 

Dalszy wpływ na ograniczenie współczynnika oporu powietrza ma zabudowa podwozia, w tym dodatkowe osłony w tylnej części podwozia i aerodynamiczny kształt tylnego tłumika. 

Gama silnikowa Mercedesa GLA obejmuje 1,6- i 2-litrowe jednostki benzynowe o mocy 156 KM w GLA 200 oraz 211 KM w GLA 250. Wariant GLA 250 4MATIC rozpędza się od zera do "setki" w 6,5 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h, a średnie zużycie paliwa według danych producenta to 7,1 l/100 km.

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć

Nowy Mercedes-Benz GLA. Zobacz zdjęcia

W ofercie będą także dwa 4-cylindrowe turbodiesle o pojemności 2,1 litra. Mercedes GLA 200 CDI generuje moc 136 KM i 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zakres prac konstrukcyjnych w jego przypadku obejmuje m.in. optymalizację napędu pasowego i pompy vacuum, nowy sposób obróbki głowicy i nowe łożyska walcowe, zastosowanie aluminiowych tłoków ze zmodyfikowanymi luzami montażowymi i niskooporowych pierścieni oraz wałka wyrównoważającego Lanchester z łożyskami walcowymi. W rezultacie Mercedes GLA 200 CDI zużywa średnio w/g producenta 4,3l/100 km.

Zobacz też: Nowe BMW X5 na siedem osób, premiera jesienią. Zobacz zdjęcia 

Mocniejsza odmiana wysokoprężna Mercedesa GLA 220 CDI napędzana jest turbodieslem o mocy 125 kW (170 KM) oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. 

Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w funkcję ECO start/stop i mogą współpracować z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi lub dwusprzęgłowymi przekładniami zautomatyzowanymi 7G-DCT o 7 przełożeniach (standard dla modeli: GLA 250, GLA 220 CDI oraz 4MATIC). 

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć

Nowy Mercedes-Benz GLA. Zobacz zdjęcia

W przednim zawieszeniu Mercedesa GLA zastosowano kolumny McPhersona, a z tyłu- konstrukcję wielowahaczową. Użycie trzech wahaczy poprzecznych i jednego wzdłużnego na koło pozwala na rozdzielenie sił poprzecznych i wzdłużnych.Zwrotnice oraz dolne wahacze poprzeczne wykonano z aluminium, aby ograniczyć masę nie resorowaną. W wersjach z napędem 4MATIC tylna oś odizolowana jest za pomocą tulei gumowych, co poprawia komfort jazdy.

Zobacz też: Pierwsza jazda: ulepszony Jeep Grand Cherokee (ZDJĘCIA, FILM) 

Elektromechaniczne wspomaganie kierownicy zapewnia w porównaniu do konwencjonalnych systemów lepszy kontakt z przednimi kołami i ma jednocześnie wpływ na niższe zużycie paliwa. Pompa pracuje i pobiera energię tylko wtedy, gdy kierowca porusza kierownicą. Przy okazji układ kierowniczy może być zintegrowany z funkcjami systemu ESP®, takimi jak generowanie kontry w przypadku podsterowności i impulsów podpowiadających właściwy skręt podczas hamowania na nawierzchniach o różnej przyczepności, redukcja wpływu przedniego napędu na prowadzenie czy niwelowanie skutków bocznego wiatru. 

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć

Nowy Mercedes-Benz GLA. Zobacz zdjęcia

Mercedes GLA opcjonalnie jest oferowany z nową generacją permanentnego napędu na cztery koła 4MATIC z całkowicie zmiennym rozdziałem momentu obrotowego. Układ ten łączy niezawodną trakcję i sprawność działania z wysoką efektywnością i składa się z przystawki odbioru mocy zintegrowanej z 7-stopniową przekładnią dwu sprzęgłową 7G-DCT oraz tylnego mechanizmu różnicowego z elektro-hydraulicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym. Taki zestaw pozwala na zmienną dystrybucję siły napędowej między przednią a tylną osią, a jednocześnie charakteryzuje się niższą od konkurencyjnych rozwiązań masą własną. 

Zobacz też: Pierwsza jazda: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - kompromis w napędzie (ZDJĘCIA) 

Liczne systemy wspomagające wspierają kierowcę GLA i ograniczają jego obciążenie. Standardowe wyposażenie nowego SUV-a obejmuje m.in. monitor zmęczenia ATTENTION ASSIST oraz radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST z adaptacyjnym układem Brake Assist, który teraz pomaga uniknąć ewentualnej kolizji lub minimalizuje jej skutki już od prędkości 7 km/h. 

Kliknij, aby przejść do galerii zdjęć

Nowy Mercedes-Benz GLA. Zobacz zdjęcia

Na pokładzie Mercedesa GLA debiutuje najnowsza generacja multimediów, wzbogacona o nowe funkcje, dodatkowe aplikacje i interfejs w nowym schemacie kolorystycznym. Koncepcja Digital Drive Style, która w połączeniu z zestawem Drive Kit Plus dla iPhone'a® umożliwia bezprzewodową integrację smartfona z systemem multimedialnym pojazdu, obsługuje teraz sterowanie głosowe Siri i Glympse - dzielenie się swoją lokalizacją z wybranymi osobami w czasie rzeczywistym.

Dodatkowe funkcje obejmują m.in. dostęp do Facebooka iTwittera, radio internetowe, osobiste radio AUPEO!™ oraz zaawansowany systemnawigacji firmy Garmin z internetową informacją drogową, wyszukiwaniem POI online w połączeniu ze Street View i trójwymiarowym widokiem map. 

Zobacz też: Pierwsza jazda: ulepszone Audi Q5 - na dalekie trasy (ZDJĘCIA, FILM) 

Przyjmowanie zamówień na nowy model Mercedesa rozpocznie się w listopadzie bieżącego roku, natomiast w salonach auto pojawi się na początku 2014 roku. 

Autor: maciej.mitula
Podziel się:
Wersja do drukuWersja do druku
0komentarzy