Nowy Volkswagen Jetta już w Polsce - ceny od niecałych 70 tys. zł

Szósta generacja modelu VW Jetta na dniach trafi do polskich salonów Volkswagena. Za podstawową wersję z silnikiem 1.2 TSI trzeba zapłacić 69 390 zł.

fot. Sławomir Draguła

Przeczytaj test nowego Volkswagena Jetty

Zobacz zdjęcia nowego Volkswagena Jetty


Wygląd

Volkswagen Jetta z roku modelowego 2011 jest całkowicie nowym samochodem. Jego nadwozie nie ma teraz żadnego elementu wspólnego ze spokrewnionym technicznie VW Golfem.

 

Nowy model ma długość 4,64, wysokość 1,45 i szerokość 1,78 metra. Jest zatem o dziewięć centymetrów dłuższy od poprzednika. VW Jetta VI może się podobać. Przód udanie nawiązuje do nowego Passata. Dobre wrażenie robi pochylona jak w coupé przednia szyba.

 

Podwójne reflektory są podzielone na dużą, górną część ze światłami mijania i drogowymi oraz wąską, dolną część ze światłami do jazdy dziennej i kierunkowskazami. Tylne reflektory również podzielone są na dwie części i rozciągają się od błotnika do pokrywy bagażnika.

Wnętrze

Podobnie jak karoseria zostało zaprojektowane od nowa i nie ma nic wspólnego z poprzednikiem. Okrągłe zegary w stylu nowego VW Passata, otoczone srebrnymi pierścieniami, umieszczone są optymalnie w polu widzenia. Między nimi znajduje się komputer pokładowy.

 

Samochód posiada też wiele praktycznych schowków. Dzięki przedłużonemu do 2651 milimetrów rozstawowi osi nowa jetta jest wygodniejsza. Bagażnik o pojemności 510 litrów może być otwierany zdalnie (przyciskiem na drzwiach kierowcy lub pilotem centralnego zamka).
 
Wyposażenie


Volkswagen oferuje Jettę w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline. Klimatyzacja, elektrycznie otwierane i zamykane wszystkie szyby, sześć poduszek powietrznych i ESP z funkcją podpowiedzi ruchem kierownicy oraz stabilizacją przyczepy należą już do wyposażenia seryjnego wersji Trendline.

 

Środkową wersję wyposażenia - Comfortline - można rozpoznać z zewnątrz po chromowanych listwach na osłonie chłodnicy i 16-calowych kołach ze lekkich stopów. Wewnątrz są takie elementy jak przedni i tylny podłokietnik, regulacja foteli przednich w czterech płaszczyznach oraz tak zwany mały pakiet skórzany (kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i dźwignia hamulca).

 

Najbardziej ekskluzywna jest wersja Highline. Należą do niej oprócz elementów z wersji Comfortline m.in. spryskiwacze reflektorów i reflektory przeciwmgielne doświetlające zakręty. Automatycznie podgrzewane dysze spryskiwaczy ułatwiają utrzymanie dobrej widoczności przy temperaturach poniżej zera. Wewnątrz wersja Highline różni się od Comfortline m.in. sportowymi przednimi fotelami czy automatyczną klimatyzacją 

Silniki


W momencie wprowadzenia na rynek Volkswagen Jetta VI dostępny jest z silnikiem benzynowym 1.2 TSI o mocy 105 KM oraz dwoma dieslami - 1.6 TDI o mocy 105 KM oraz 2.0 TDI o mocy 140 KM. Silniki TDI i TSI o mocy 105 KM są dostępne z pakietem BlueMotion, czyli między innymi z systemami Start-Stop i odzyskiwania energii kinetycznej.

 

O tym, że powinny to być samochody oszczędne świadczą osiągi silnika 1.6 TDI BlueMotion: mierząca 4,6 metra limuzyna z tą jednostką napędową wg danych producenta zużywa 4,2 l paliwa na 100 km. Natomiast 140-konny TDI zużywa średnio 4,8 l/100 km. W przypadku motoru TSI z BlueMotion średnie spalanie to 5,3 l/100 km. W ciągu roku ofertę uzupełnią trzy silniki TSI o mocy 122 KM, 160 KM i 200 KM.

Ceny

Podstawowa wersja VW Jetta kosztuje 69 390 zł. To samochód z silnikiem benzynowym 1.2 TSI o mocy 105 KM w wersji Trendline. W bogatszym wyposażeniu Comfortline to wydatek 72 590 tys. zł. Z kolei najtańszy samochód z silnikiem diesla (1.6 TDI 105 KM) kosztuje w Polsce 78 590 zł, a z większym i mocniejszym dieslem (2.0 TDI 140 KM) to wydatek 92 390 zł.

 

Przeczytaj test nowego Volkswagena Jetty

Zobacz zdjęcia nowego Volkswagena Jetty

Sławomir Draguła
Fot. Volkswagen

Autor: Sławomir Draguła
1komentarzy